Svogūnai

Vartotojo vertinimas: / 0
BlogiausiasGeriausias 

 Apie svogūnus galima pasakyti vienareikš­miškai: jie kovoja su vėžiu. Daugelyje įspūdingų paskelbtų tyrimų nustatyta, kad svogūnų (ir kitų svogūninių daržovių šeimos narių) vartojimas gali apsaugo­ti nuo skrandžio vėžio. Viename straipsnyje, paskelbtame Nacionalinio vėžio instituto žurnale, teigiama, kad svogūnai (kaip ir kiti šios šeimos nariai - česnakai (taip pat askaloniniai bei laiškiniai), porai - gerokai sumažina prostatos vėžio riziką. Taip pat paaiškėjo, kad svogūnai (ir jų artimiausi giminaičiai) mažina ir stemplės vėžio riziką.

 Vidalijoje, Džordžijoje, iš kur kilo saldieji svogūnai ir kur jie valgomi dideliais kiekiais, mirtingumas nuo skrandžio vėžio yra 50 proc. mažesnis negu kitoje šalies dalyje. Pagal vieną teoriją svogūnuose yra dialilsulfido, kuris padidina organizme gamybą svarbaus su vėžio kovojančio fermento gliutationo-S-transferazės.

 Svogūnai stipriems kaulams

 Mažiausiai du svarbūs tyrimai atskleidė, kad svogūnai reikalingi tvirtiems kaulams. Vieno iš jų, paskelbto prestižiniame žurnale „Gamta", metu žiurkių patinai kasdien buvo šeriami trupučiu džiovintų svogūnų ir jų organizme 17 proc. padaugėjo kalcio; patelių, kurioms buvo pašalintos kiaušidės (dėl to greitai mažėja kaulų masė ir vystosi osteoporozė), buvo stipresni kaulai, šeriant jas svogūnais. Kitas tyrimas, paskelbtas Žemės ūkio ir maisto produktų chemijos žurnale, nustatė, kad svogūnuose esantys junginiai stabdo ląstelių (osteoklastų), silpninančių kaulus, veiklą. Paplitęs vaistas Fosamax veikia taip pat, tačiau svogūnai neturi šalutinio poveikio, nebent prieš bučiuojantis reikėtų mėtinių saldainių geresniam burnos kvapui!

 Svogūnai, kaip ir porai, česnakai ir askaloniniai česnakai, priklauso svogūninių šeimai. Jie turi daugybę sveikatai  naudingų medžiagų, tarp jų tiosulfinatų, sulfidų, sulfoksidų ir kitų nemalonaus kvapo sieros junginių. Tačiau šie junginiai gali suteikti daugybę maistingųjų medžiagų ir tam išlieti reikės tik vieną kitą ašarą. Tyrime, paskelbtame Europos klinikinės mitybos žurnale, teigiama, kad svogūnai yra vieni iš tų ypatingų maisto produktų, kurie gali sumažinti mirtingumą nuo vainikinės širdies ligos įspūdingais 20 proc. (kiti produktai yra brokoliai, arbata ir obuoliai).

 Kodėl kankinamiems alergijos ir astmos pagerėja nuo svogūnų

 Svogūnuose yra stiprių antioksidantų, taip pat jie pasižymi priešuždegiminiu, antibiotiniu ir antivirusiniu poveikiu. Jie puikus šaltinis kvercetino, priešuždegiminio junginio, kuris naudingas sergant lėtinėmis ligomis, pavyz­džiui, vėžiu ir širdies ligomis. Ši cheminių medžiagų grupė, kuriai priklauso ir kvercetinas, - falvonoidai -taip pat pasižymi ir antialerginiu poveikiu. Kvercetiną ypač dažnai skiria mitybos specialistai, gydydami alergijas natūraliomis medžiagomis.

 Kvercetinas gali padėti palengvinti astmą ir šienligę, kvėpavimo takuose užblokuodamas kai kurias uždegimines reakcijas. Mūsų organizmas kvercetiną iš svogūnų pasisavina labai lengvai, nors galbūt jums reikės kvercetino papildų, jeigu norėsite jį vartoti kaip priešuždegiminį vaistą. Svogūnuose taip pat yra sulfidų, labai panašių į esančius česnakuose, kurie gali sumažinti kraujo lipidų kiekį ir kraujospūdį.

 Sveikatai naudingos cheminės medžiagos priklauso nuo svogūnų rūšies - aštresnio skonio svogūnų yra stipresnės.

 JAV aplinkosaugos darbo grupė, vartotojų teisių gynėja, atliekanti nepriklausomus tyrimus, 2003 m. įtraukė svogūnus į 12 maisto produktų, mažiausiai užterštų pesticidais, sąrašą.



komentarai  

 
0 #2 Ar svogūnuose esmė?Martynas 03.02.2012 22:15
Žurnalas "runner's world" taip pat apie tai rašo:

http://www.runnersworld.com/subtopic/0,7123,s6-242-303-308-0,00.html
cituoti
 
 
0 #1 Ar svogūnuose esmė?Martynas 03.02.2012 22:13
Esmė tame, kad visi augalai kovoja su vėžiu. Tuo tarpu gyvūlinės kilmės maistas skatina vėžį (The China-Cornell-Oxford Project). Paradoksalu, tačiau, žmonės valgo gyvūlinės kilmės maistą. O, kokybiškas, pilnavertis augalinės kilmės maistas šiomis dienomis tapo išimtis mitybos racione. Vis gi žmogus negimė mesėdžiu, o juom tapo. Sveikas žmogus pirmiausia turėtų atsisakyti mėsos. Mano nuomone, tai yra tas didysis atskaitos taškas nuo kurio reikia pradėti kalbant apie pilnavertę mitybą.

Pateikiu keletą nuorodų susidomėjusiems . Perspėju, jei jau pradėsite ta tema domėtis, jei ištiesų norite pagerinti savo mitybos įpročius, tai skirkite tam labai daug laiko. Nes kalbame apie labai rimtus dalykus. Ekspermentuoti su savo sveikata nepatariu niekam.

en.wikipedia.org/wiki/China-Oxford-Cornell_Study_o n_Dietary,_Life style_and_Disea se_Mortality_Ch aracteristics_i n_65_Rural_Chin ese_Counties

thechinastudy.com/about.html

rps.psu.edu/probing/vegetarian.html
cituoti
 

Komentuoti


apsaugos kodas
Atnaujinti

Idealaus kūno svorio skaičiuoklė

Lytis

Ūgis

Kūno sudėjimas



Dienos kalorijų normos skaičiuoklė

Amžius

Lytis

Ūgis

Svoris

Dienos fizinės veiklos lygis